Vill du klaga på något som du köpt?
eller om det är något fel på det du köpt,
kan du klaga i affären.
I konsumentköplagen står vad du som konsument
har rätt till.
Här är länkar till texter om dina rättigheter
när det blir problem.
Texterna finns på vår webbplats hallåkonsument.se:
Om Konsumentverkets vägledning på hallåkonsument.se
Konsumentvägledarna i kommunerna kan hjälpa dig
I många kommuner arbetar konsumentvägledare.
De kan också hjälpa dig om du får problem med något du köpt.
Konsumentvägledarna får sin utbildning
av oss på Konsumentverket.
Sök efter konsumentvägledare i din kommun på vår webbplats hallåkonsument.se
Har du nytta av innehållet på den här sidan?