Så kan KO hjälpa dig
mot lagen. Då anmäler du till Konsumentverket.
Konsumentombudsmannen, KO, hjälper ibland konsumenter
om KO tycker att en anmälan är extra viktig
eller intressant.
Då kan KO ta ditt ärende till domstol.
KO tar bara frågor som KO tror kommer att vara viktiga för lagen.
Om KO tar ditt ärende till domstol
betalar staten vad rättegången kostar.
Du kan söka om att KO ska vara ditt ombud i en rättegång.
Du söker till
Konsumentombudsmannen, KO
Box 48
651 02 Karlstad
Viktigt att veta
Konsumentverket är en statlig myndighet.
Det betyder att all post som vi får är allmänna handlingar.
Alla får läsa en allmän handling.
Har du nytta av innehållet på den här sidan?