Lättläst

Lättläst Du har kommit till en lättläst sida.
Här kan du läsa om Konsumentverket och vad vi gör.
Det som står på dessa sidor är lättläst.
Två unga kvinnor läser på en läsplatta.

Du kan också få telefonnummer eller mejladress till 
Konsumentverkets vägledning till konsumenter
eller till konsumentvägledare i din kommun.
De kan du kontakta om du har fått problem med
något du köpt och behöver råd om hur du ska göra.

Klicka på länkarna i menyn för att läsa mer.

Har du nytta av innehållet på den här sidan?

Hjälp oss förbättra webbsidan.

Berätta hur du upplevde sidan och vad du letade efter.

OBS! Skriv inte namn, mejladress, mobilnummer eller andra personuppgifter.

  1. Vi raderar alla svar som innehåller personuppgifter.
  2. Allt du skickar till oss blir en offentlig handling.
  3. Vi svarar inte på frågor eller tar emot anmälningar här.
Senast granskad 25 september 2023